Petroșani nu are nici aeroport, nici aerodrom. Dar a înființat Clubul Aeronautic, Aeroclubul Petroșani, una dintre școlile de zbor din istoria României.
Petroșani este astăzi cunoscut pentru minerit. Două şcoli civile de pilotaj la Chitila şi Cotroceni când, în aprilie 1912.
În 1936, Ștefan Georgescu Gorjan l-a îndemnat pe inginerul Gustav Felix Stof să se angajeze la Atelierele Centrale din Petroșani. Acesta s-a angajat ca instructor de zbor și constructor de planoare. Ulterior, a urmat studiile la Viena și a devenit pilot.
Clubul a fost condus de inginerul inspector Matei Bălănescu. Planorul folosit pentru antrenamentele de zbor a fost YR-MANDRA II, lansat pe vârful Parângu Mic, de la o altitudine de 2 km. Școala de zbor s-a desființat în 1956, inventarul fiind transferat la Școala de Zbor de la Prejba. Un planor a rămas la Petroșani drept amintire. Potrivit FANATIK, s-au petrecut două incidente care au marcat istoria aeroclubului.
Pe 27 iunie 1943, instructorul de zbor Emil Tepes a murit într-un accident de zbor când decola cu planorul MOEVE. Iar pe 2 februarie 1948, fostul comandant al Școlii de Zbor fără Motor, Dumitru Cotescu, a zburat din Petroșani până la București. Decolând de la Aeroportul Romeo Popescu, în loc să se întoarcă la Petroșani, și-a luat zborul până la Istanbul, fiind acuzat pentru evadare.